Η πολιτεία του Μιζούρι των ΗΠΑ αναμένεται δια νόμου να απαγορεύσει τις “άμεσες σχέσεις” μεταξύ μαθητών και καθηγητών στα κοινωνικά δίκτυα. Πρόκειται για μια απόφαση που δείχνει την προσπάθεια προσέγγισης της πολιτείας έναντι των νέων ζητημάτων που προκύπτουν από την “νέα ηθική” που πρέπει να υπάρχει στο web. Από τις 28 Αυγούστου δεν θα μπορεί καθηγητής και μαθητής να είναι φίλοι στο facebook, τα υπόλοιπα δίκτυα και τους λοιπούς τρόπους ψηφιακής επικοινωνίας. Θα μπορούν να κάνουν join σε σελίδες πχ της τάξης ή του μαθήματος αλλά όχι direct με τον καθηγητή/διδάσκοντα τους.
Σίγουρα είναι ένα ζήτημα που σηκώνει συζήτηση και στην χώρα μας. Χρειάζεται διαφορετική αντιμετώπιση ανά ηλικιακή ομάδα και σίγουρα δεν επαρκεί ένας νόμος για την προσέγγιση της νέας πραγματικότητας που ονομάζεται ψηφιακή ταυτότητα των πολιτών στο διαδίκτυο και που στις μέρες μας αποκτάει εξαιρετικά μεγάλη σημασία και συνδέεται με το ίδιο το φυσικό πρόσωπο.
Η εισαγωγή της πληροφορικής στο σχολείο αποδεικνύεται πως δεν θα πρέπει να είναι μονόπλευρη και να αφορά καθαρά το κομμάτι διαχείρισης του υπολογιστή σε επίπεδο βασικών εφαρμογών ή της εισαγωγής στο διαδίκτυο. Η ηθική στο διαδίκτυο, η ψηφιακή ταυτότητα και η σημασία της, οι κίνδυνοι του νέου μέσου σε συνθήκες άγνοιας αλλά και οι ευκαιρίες που αυτό ανοίγει θα πρέπει να ήταν ίσως και μέρος της παιδευτικής διαδικασίας.
Οι δάσκαλοι σίγουρα αποτελούν κοινωνικά μοντέλα για τους μαθητές και ο ρόλος τους στις μικρές ηλικίες θα πρέπει να είναι ξεκάθαρος και συμβουλευτικός. Η παραπάνω απόφαση της πολιτείας του Μιζούρι επικεντρώνεται κυρίως στην σεξουαλική οπτική προσπαθώντας να προστατεύσει και να κινηθεί προληπτικά. Δεν γνωρίζω τις υπόλοιπες διατάξεις του και τι περιλαμβάνει αλλά σίγουρα πρόκειται για μια νέα κατάσταση που θα πρέπει να την δούμε με ειλικρινή, ρεαλιστική ματιά χωρίς ακραίες θέσεις και παραδείγματα. Είναι μέρος της ζωής μας, θα πρέπει να βιώνουμε αρμονικά και μ’άυτό.
One Ping
Pingback:Μιζούρι: Δάσκαλοι & μαθητές όχι πια φίλοι! » ΕΚΛΕΚΤΙΚΟ