Τις προηγούμενες μέρες το Maryland προέβη στη θέσπιση νόμου για την επιβολή φόρου στα έσοδα της ψηφιακής διαφήμισης, στοχεύοντας στα κέρδη που αποκομίζουν μέσω αυτών οι Big Tech όπως Google, Facebook, Microsoft και Amazon. Η κίνηση αυτή σηματοδοτεί την αρχή της θέσπισης παρόμοιας νομοθεσίας για ολόκληρη τη χώρα.
Ας δούμε, λοιπόν, τι σημαίνει στην πράξη η κίνηση αυτή της πολιτείας του Maryland από οικονομικής άποψης. Οι εταιρείες που βγάζουν περισσότερα από 100 εκατομμύρια δολάρια, αλλά λιγότερο από 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε παγκόσμια έσοδα, τους επιβάλλεται από το κράτος φόρος 2,5% από τα έσοδα της ψηφιακής διαφήμισης. Ο φορολογικός συντελεστής αυξάνεται στο 10% για τις εταιρείες εκείνες που τα έσοδα τους είναι άνω των 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κάτι που θα ισχύει τόσο για το Facebook όσο και για την Google. Τα έσοδα που αναμένεται να εισπράξει το Μέριλαντ από την επιβολή του φόρου κατά το πρώτο έτος σύμφωνα με τους οικονομικούς αναλυτές, είναι 250 εκ. δολάρια, τα οποία θα διατεθούν στην εκπαίδευση.
Όπως ήταν αναμενόμενο, η φορολόγηση της ψηφιακής διαφήμισης προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων και αγωγών από διάφορες ομάδες πίεσης, συμπεριλαμβανομένου του Εμπορικού Επιμελητηρίου των ΗΠΑ και της Ένωσης Διαδικτύου. Οι ομάδες πίεσης υποστηρίζουν ότι ο φόρος είναι παράνομος και αντισυνταγματικός και πως κάτι τέτοιο θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα οι μικρές επιχειρήσεις να πληρώσουν το αντίτιμο του φόρου.
Comments
Loading…